۱۰ تکنیک برتر گیتار کلاسیک که هر نوازنده باید بداند

گیتار کلاسیک، یکی از محبوب‌ ترین سازهای زهی جهان، به دلیل تکنیک های متنوعی و صدای زیبایی که دارد، همواره مورد توجه هنرجویان و نوازندگان حرفه‌ ای بوده است. یادگیری تکنیک برتر گیتار کلاسیک نقش کلیدی در پیشرفت نوازندگی و اجرای قطعات ماندگار دارد. این تکنیک‌ های گیتار کلاسیک نه تنها به نوازندگان کمک می‌ کنند تا مهارت نواختن خود را بهتر دهند، بلکه به آنها امکان میدهد احساسات عمیق موسیقیایی خود را به شنوندگان منتقل کنند.

آموزشگاه موسیقی خورشید با برگزاری دوره‌ های جامع گیتار کلاسیک، مجالی بزرگ برای هنرجویان فراهم می‌ کند تا تحت نظر اساتید با تجربه، مهارت‌ های خود را در این حوزه بهبود ببخشند. در دوره‌ های آموزش گیتار آموزشگاه موسیقی خورشید در شهر کرج، شما با جدیدترین روش‌ های آموزشی و تکنیک برتر گیتار کلاسیک آشنا میشوید و می‌ توانید از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته، مهارت خودتان را بهتر بکنید.

در این مطلب، ۱۰ تکنیک برتر گیتار کلاسیک را بررسی کرده ایم. اگر به دنبال پیشرفت در نوازندگی و تسلط بر تکنیک‌ های این ساز هستید، این مطلب راهنمایی ارزشمند برای شماست. همچنین، در صورت علاقه به آموزش عمیق‌ تر و اصولی گیتار، می‌ توانید به آموزشگاه ما مراجعه کنید و مسیر حرفه‌ ای خود را با بهترین اساتید موسیقی در ایران آغاز کنید.

با ما همراه باشید تا مسیر موفقیت در نوازندگی گیتار کلاسیک را هموار کنید!

حال نواختن گیتار کلاسیک است.

تکنیک برتر گیتار کلاسیک چیست؟

تکنیک برتر گیتار کلاسیک به مجموعه‌ ای از مهارت‌ هایی گفته میشود که نوازندگان برای ایجاد صدایی زیبا، هماهنگ و حرفه‌ ای به کار می‌برند. تکنیک‌ های ابتدایی گیتار کلاسیک اساس نوازندگی در سبک کلاسیک را شامل میشوند می‌ دهند و یادگیری آن‌ ها برای هر نوازنده‌ ی گیتار ضروری است. تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک شامل حرکات دقیق انگشتان، کنترل فشار انگشت بر روی سیم‌ ها و هماهنگی کامل بین دو دست میباشد.

یکی از ویژگی‌ های اصلی تکنیک برتر گیتار کلاسیک، ترکیب هنر و مهارت میباشد که در آن قطعات پیچیده تر اجرا میشود. نوازنده باید بتواند حس موسیقیایی خود را با استفاده از تکنیک‌ های درست به شنونده منتقل کند. این تکنیک‌ های نوازندگی علاوه بر آنکه به شما کمک می‌ کنند صدایی دلنشین ایجاد کنید، بلکه از خستگی زودرس انگشتان و آسیب‌ دیدگی جلوگیری میکنند.

برای دستیابی به تسلط کامل بر تکنیک‌ های گیتار کلاسیک، تمرین مستمر و اصولی گیتار ضرورت دارد.

در زیر این 10 تکنیک را ارائه کرده ایم:

پیکادو در تکنیک برتر گیتار کلاسیک

اولین تکنیک مهم تکنیک پیکادو گیتار میباشد. پیکادو یکی از تکنیک‌ های حیاتی در تکنیک برتر گیتار کلاسیک میباشد که به نوازندگان کمک میکند تا نت‌ ها را با دقت و وضوح بیشتری بنوازند. در پیکادو، حرکت پیک روی سیم‌ ها به نحوی انجام می‌ شود که صدای تمیز و شفاف تری ایجاد کند. بکار بردن اصولی پیکادو باعث میشود که هر نت به طور مجزا و بدون نویز اضافی شنیده شود.

این تکنیک در نوازندگی قطعات پیچیده گیتار کلاسیک اهمیت بالایی دارد و به کنترل بیشتر در اجرای موسیقی کمک می‌ کند. با تمرین و تسلط بر پیکادو در تکنیک برتر گیتار کلاسیک، نوازندگان می‌ توانند در اجرای قطعات بهتر و حرفه‌ای‌ تر قطعات را اجرا کنند.

تکنیک تیراندو در گیتار کلاسیک

تکنیک تیراندو یکی از تکنیک‌ های کلیدی در تکنیک برتر گیتار کلاسیک میباشد که به نوازنده گیتار کمک میکند تا با دقت و سرعت بالا سیم‌ ها را با انگشتان دست راست بزند. این تکنیک برای اجرای نت‌ ها با سرعت بیشتر و صدای تمیز تر در قطعات پیچیده گیتار کلاسیک لازم است.

در تکنیک تیراندو نوازنده ریتم و سرعت را به‌ طور مؤثر کنترل کرده و صدای شفاف و دقیق تری تولید کند. با تمرین مستمر این تکنیک، تسلط نوازنده در اجرای قطعات پیچیده بالاتر میرود.

راسگوادو در میان تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک

تکنیک راسگوادو در گیتار یکی از متد های مهم و کاربردی در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک است که در آن نوازنده با حرکت دورانی انگشتان دست راست، سیم‌ ها را میزند. راسگوادو باعث ایجاد صدای غنی و پویاتر گیتار می‌ شود و هنگام اجرای قطعات کلاسیک، باعث بهبود کیفیت صدا میشود.

در تکنیک راسگوادو، بخاطر حرکت مداوم و روان انگشتان به نوازنده کمک میکند تا به‌ راحتی از سیم‌ های متفاوت عبور کند و ریتم‌ های پیچیده را با دقت بیشتری اجرا کند. این متد در گیتار کلاسیک به ایجاد فضایی خاص و شفاف در موسیقی کمک می‌ کند و برای نوازندگان گیتار کلاسیک ضرورت دارد.

پیرمردی در حال نواختن گیتار است در کنسرت.

تکنیک آرپژ در گیتار کلاسیک

نوبت به یکی از برجسته ترین تکنیک های گیتار کلاسیک میرسد؛ آرپژ یکی از تکنیک‌ های برجسته در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک میباشد و در آن نوازنده به‌ طور جداگانه و پیوسته نت‌ های یک آکورد را به اجرا در می آورد. اجرای آرپژ باعث می‌ شود که آکورد ها به‌ طور واضح و شفاف در گیتار کلاسیک اجرا شوند و صدای موزون و گوش نوازی به‌ وجود آید.

فراگرفتن آرپژ در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک برای نوازندگان لازم است، چرا که این تکنیک به ایجاد تنوع در اجرا و زیبایی بیشتر در قطعات کلاسیک گیتار کمک می‌ کند. نوازندگان می‌ توانند با تمرین این تکنیک، صداهای پیچیده‌ تری از آکوردها استخراج کنند و تجربه نوازندگی خود را غنای بیشتری ببخشند.

ترمولو و جایگاه آن در تکنیک برتر گیتار کلاسیک

ترمولو یکی از مؤثرترین تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک میباشد که به نوازنده امکان می‌ دهد تا صدای نت‌ ها را به صورت مداوم و با شدت متفاوتی تکرار کند. در این تکنیک، حرکت سریع و دقیق انگشتان دست راست باعث ایجاد یک افکت لرزشی در صدا می‌ شود که به موسیقی عمق بیشتری می‌ بخشد.

برای اجرای قطعاتی که نیاز به ظرافت و حساسیت بالا دارند، تکنیک ترمولو در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک نقش مهمی ایفا می‌ کند. این تکنیک معمولاً برای اجرای آکورد های آهسته و طولانی یا نت‌ های تک استفاده می‌ شود و باعث ایجاد حس حرکت و پویایی در صدای ساز می‌ شود.

استفاده از ترمولو در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک نیازمند تمرین و تسلط کامل بر انگشت‌ گذاری دستان میباشد. نوازندگان حرفه‌ ای با استفاده از تکنیک ترمولو می‌ توانند احساسات و جو خاصی را در قطعات گیتار کلاسیک منتقل کنند.

پلنکتو در فهرست تکنیک‌ برتر گیتار کلاسیک

تکنیک پلنکتو برجسته ترین تکنیک‌ گیتار کلاسیک میباشد که در آن نوازنده با استفاده از انگشت یا پیک، سیم‌ ها را به‌ طور دقیق و تیز می‌ زند. این تکنیک نوازندگی گیتار معمولاً برای ایجاد صدای شفاف و سریع در قطعات کلاسیک به کار برده میشود.

به کار بردن پلنکتو در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک به نوازندگان امکان میدهد تا ریتم‌ های پیچیده را با دقت و سرعت بالا اجرا کنند. این تکنیک برای قطعاتی که نیاز به اجرای سریع و تمیز نت‌ ها دارند، لازم است . پلنکن. به نوازنده امکان می‌ دهد که بدون ایجاد نویز اضافی، هر نت را به‌ صورت واضح بنوازد.

تمرین پلنکتو در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک باعث بهبود سرعت و کنترل نوازنده روی نت می‌ شود و در نهایت به اجرای حرفه‌ای‌ تر و زیبا تر گیتار منجر میشود این تکنیک، یکی از پایه‌ های اساسی گیتار کلاسیک میباشد که هر نوازنده باید به آن مسلط شود.

گیتار و نت های موسیقیایی

لگاتو یکی از تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک

برای اجرای قطعات پیوسته از تکنیک لگاتو استفاده میشود. لگاتو در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک برای ایجاد صدای نرم و ملایم در قطعات آهسته و ملودیک بسیار مفید است.

استفاده از لگاتو به نوازندگان کمک می‌ کند تا در اجرای موسیقی با دقت بیشتری عمل کنند و نت‌ ها را به‌ طور روان و سیال متصل کنند. تمرین این تکنیک در گیتار کلاسیک، مهارت‌ های دست چپ و کنترل انگشتان را تقویت می‌ کند و تاثیر زیادی روی کیفیت نوازندگی دارد.

هامر آن و اهمیت آن در تکنیک پیشرفته گیتار کلاسیک

هامر آن از تکنیک‌ های مهم در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک است که در آن نوازنده با استفاده از انگشت دست چپ، نت‌ های مختلف را به‌ طور سریع و بدون استفاده از پیک به اجرا در می آورد. این تکنیک معمولاً برای ایجاد صدا های تیز و شفاف در قطعات گیتار کلاسیک بکار میرود.

هامر آن به نوازندگان گیتار امکان را می‌ دهد که به‌ طور روان و با سرعت بالا نت‌ ها را به‌ هم وصل کنند. این تکنیک در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک به ویژه در قطعات سریع و پیچیده تاثیر زیادی دارد و به نوازنده کمک می‌ کند تا اجراهای پیچیده را با دقت و تسلط انجام دهد.

تمرین تکنیک هامر آن در گیتار کلاسیک نه‌ تنها باعث تقویت سرعت انگشتان دست چپ می‌ شود، بلکه به نوازنده کمک می‌ کند تا اجرای نرم و حرفه‌ ای‌ تری داشته باشد.

گیتار کلاسیک تکیه داده به مبل

تکنیک پول آف از تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک

پول آف در گیتار یکی از تکنیک‌ های کلیدی در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک به حساب می آید که در آن نوازنده گیتار با استفاده از انگشتان دست چپ، نت را از یک سیم آزاد می‌ کند و به صدای واضح گیتار کمک میکند. این تکنیک به نوازندگان کمک می‌ کند تا صداهایی تیز و سریع تولید کنند و در اجراهای پیچیده کنترل بیشتری روی صدای ساز داشته باشند.

در تکنیک‌ های برتر گیتار کلاسیک، پول آف در اجرای قطعاتی با تغییرات سریع در نت‌ ها، نقش دارد. این تکنیک پیشرفته گیتار باعث میشود نوازنده بتواند تا به‌ طور سریع و با دقت نت‌ ها را جا به جا کند و همچنین سرعت اجرای او و دقت انگشتان دست چپ بهتر میشود.

تمرین پول آف در گیتار کلاسیک باعث تقویت مهارت‌ های انگشتان دست چپ و سریعتر شدن اجرای نوازنده می‌ شود. این تکنیک به نوازنده اجازه می‌دهد تا قطعات پیچیده را به‌طور مؤثرتر و با صدای واضح اجرا کند.

راسگوادو

یکی از پرکاربردترین تکنیک های گیتار کلاسیک، راسگوادو است. این تکنیک در زبان اسپانیایی به معنای خراشیدن است. این تکنیک با ضربات سریع انگشتان دست راست روی سیم‌ها اجرا می‌شود. درواقع راسگوادو، ضرباتی برای به صدا درآوردن آکوردها است که به دو صورت رو به پایین و رو به بالا اجرا می‌شود. این ضربات به وسیله‌ی فلش به جهت بالا یا پایین مشخص می‌شوند. زیر هر فلش حرف لاتینی نوشته شده است که نشان می هد، ضربه باید با چه انگشتی زده شود. ارزش زمانی هر راسگوادو در اجرا مهم است .

راسگوادو پیوسته

این تکنیک نیز نوعی راسگوادوی چهارتایی است که توسط تکرار انگشتان i,m,e,a نواخته می‌شود.

تیراندو

تیراندو ضرباتی است که هنگام اجرای آکورد بین اجرای آکورد و یا بین ملودی توسط سه انگشت i,m,a نواخته می‌شود. حالت دست در این تکنیک کمی گرد‌تر می‌شود و انگشت‌ها نیز حالت کشیده‌تری پیدا می‌کنند.

آکورد

به اجرای هم زمان چند نت که به وسیله‌ی ریتم یا راسگوادو انجام می‌شوند، آکورد می‌گویند. آکوردهای گیتار انواع مختلفی دارند که شامل مینور، ماژور و .. هستند.

آرپژ

آرپژ در موسیقی نوعی آکورد شکسته است که به صورت متوالی از بم به زیر و یا از زیر به بم اجرا می‌شود. آرپژ‌ها به ریتم آهنگ بستگی دارند و هر ریتمی آرپژ مخصوص به خود را دارد. برای اجرای آرپژ باید انگشت‌های دست راست به صورت منظم و تکراری به سیم‌ها ضربه بزنند.

گلیساندو

این تکنیک که جزء رایج‌ترین تکنیک ‌های گیتار کلاسیک است، از واژه‌ی ایتالیایی به معنی لغزش یا سر خوردن گرفته شده است. همان‌طور که از اسم این تکنیک پیداست، انگشت‌ها بدون قطع شدن صدای نت، روی سیم‌ها سر می‌خوردند. گلیساندو، تکنیکی برای به صدا درآوردن یک نت، بدون استفاده از مضراب است. برای اجرای این تکنیک باید انگشت دست چپ را از محل نت قبلی روی محل جدید سر بدهید.

لگاتو

در تکنیک لگاتو، نت توسط دست چپ ایجاد می‌شود. یعنی در یک مجموعه نت، فقط برای نت اول مضراب می‌زنیم. بقیه نت‌ها را هم با استفاده از دست چپ با بلند کردن انگشت یا با کوبیدن انگشت به صدا در می‌آوریم.

گلپ

یکی دیگر از تکنیک‌ های گیتار کلاسیک که جذابیت خاصی به گیتارنوازی شما می‌دهد، تکنیک گلپ است. گلپ به معنی ضربه زدن به بدنه‌ی گیتار است. در این تکنیک با انگشت حلقه به بدنه‌ی ساز ضربه زده می‌شود تا با ترکیب صدای سیم‌ها، صدای خاصی ایجاد شود. البته علاوه بر انگشت حلقه (a)، برای اجرای این تکنیک از انگشت‌های وسط (m) و حلقه (a) به صورت همزمان و یا انگشت شست (p) نیز استفاده می‌شود.

آپوگادو

هرگاه نوازنده‌ی گیتار بخواهد صدای آکوردی را به صورت ناگهانی خفه کند از تکنیک آپوگادو استفاده می‌کند. برای اجرای این تکنیک، هم از دست راست و هم از دست چپ می‌توان استفاده کرد. زمانی که بخواهید آپوگادو را با دست چپ انجام دهید باید انگشت کوچک دست چپ را بدون فشار در عرض سیم‌ها بگیرید و صدای سیم را قطع کنید. ولی اگر بخواهید با دست راست انجام دهید، باید خیلی سریع بعد از اجرای آکورد دست راست‌تان را پایین‌تر آورده و در عرض سیم‌ها قرار دهید، طوری‌که کف دست و سطح انگشت‌ها صدای سیم را قطع کنند.

استکاتو

به مقطعی اجرا کردن نت که به صورت یک نقطه بالا یا زیر نت، نوشته می‌شود استکاتو می‌گوییم. برای اجرا کردن این تکنیک باید از مضراب‌زنی قوی استفاده شود. به محض مضراب زدن، دست چپ را از دسته‌ی گیتار بردارید تا صدا در یک لحظه قطع شود و ادامه نداشته باشد.

استکاتیسمو

این تکنیک نیز مانند استکاتو است اما باید نت را مقطعی‌تر و قوی‌تر از استکاتو اجرا کرد.

پیتزیکاتو

در این تکنیک قسمت نرم دست راست‌تان را روی سدل گیتار قرار دهید و با انگشت‌p به سیم‌ها ضربه وارد کنید. توجه کنید که صدادهی این تکنیک ضعیف است و باید کمی قوی‌تر آن را اجرا کنید.

سنکپ

از دیگر تکنیک ‌های گیتار کلاسیک، تکنیک سنکپ است که به معنی سکته است. این تکنیک به معنای، جابه‌جا کردن ضرب‌ها با تاکیدهای معمولی یک موسیقی است که ساختمان ریتمیک نرمال را بهم می‌زند.

همان‌طور که مطالعه کردید، گیتار کلاسیک دارای تکنیک های مختلفی است که با اجرای درست هر یک از آن‌ها، شما یک پله به گیتاریست شدن حرفه‌ای نزدیک می‌شوید. هر کدام از تکنیک های گیتار کلاسیک در دلنشین‌تر کردن گیتار نوازی شما تاثیر مستیقم دارند. البته که یادگیری درست این تکنیک‌ها بسیار مهم است و باید آن‌ها را زیر نظر استادی کاربلد یاد بگیرید تا با آموزش اشتباه دور سر خود نچرخید.

آکورد قلاب همایون شجــریان

4/4 :ریتم

Cm

او میکشد قلّاب را

Cm

ظن داز بیرون تشن

Cm

ساقی بیار آن اب را

Cm Bbm Eb

اول مرا سیراب کن

Cm Bbm Cm

وانگه بده اصحاب را

Eb Bbm Cm

من نیز چشم از خواب خوش

Eb Bbm Cm

بر می نکردم پیش از این

Bbm Cm

روز فراق دوستان

Fm Eb

شب خوش بگفتم خواب را

Eb Bbm Cm

من نیز چشم از خواب خوش

Eb Bbm Cm

بر می نکردم پیش از این

Bbm Cm

روز فراق دوستان

Fm

شب خوش

Eb

شب خوش

Eb Cm

شب خوش بگفتند خواب را

Cm

شب خوش بگفتند خواب را

Cm

مقدار یار همنفس

Fm

چون من ندارد هیچکس

Cm

مقدار یار همنفس

Cm Fm

چون من ندارد هیچکس

Eb Fm

ماهی که بر خشک افتد

Cm

قیمت بداند آب را

Eb Cm

سعدى چو جورش میبرى

Fm

نزدیک او دیگر مرو

Eb Cm

سعدى چو جورش میبرى

Fm

نزدیک او دیگر مرو

Eb Cm

ای بی بصر من میروم

Bb Eb C Cm Fm

ای بی بصر من میروم

Cm

او میکشد قلّاب را

Cm

او میکشد قلاب را

آکورد هوای گریه همایون شجــریان

ریتم 6/8

G Fm Cm G

نبسته ام به کس دل، نبسته کس به من دل

G A# G Fm G

چو تخته پاره بر موج، رها، رها، رها من

G Fm Cm G

ز من هر آنکه او دور، چـو دل به سینه نزدیک

G A# G Fm G

به من هر آنکه نزدیک، از او جدا ، جدا من

G Fm G Bm G Fm G

نه چشم دل به سویی، نه باده در سبویی

G Cm G# G

که تر کنم گـلویی، به یاد آشنا من

G Fm G G Fm G

نه چشم دل به سویی، نه باده در سبویی

G Fm G# G

که تر کنم گلویی، به یاد آشنا من

Dm Bm G Dm Cm G

ستاره ها نهفتم، در آسمان ابری

Fm G Cm Cm Fm

دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من

Dm Bm G Dm Cm G

ستاره ها نهفتم، در آسمان ابری

Fm G Cm Cm Fm

دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من

Fm G Cm Cm Fm

دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من

آکورد آسمان ابری همایون شجــریان

2/4 :ریتم

Em

آسمان ابریست از

Am
آفاق چشمانم بپرس

Em
ابر بارانیست از اشک

Am
از اشک چو بارانم بپرس

Am C
تخته ی دل در کف امواج غم خواهد شکست

Am Em
نکته را از سینه سرشار توفانم بپرس

C Am
نبودی و نشنیدی دلم به گریه نشسته

Am

میان خاطره هایت

C
چه کرده ای که پس از تو

Am

به هر کجا که تو بودی

Em C
غمی نشسته به جایت

C Am
کجای این شب هجران کجای این همه راهی

Em C Am
که از دریچه چشمت نمیرسم به نگاهی

Em Am
در همه لوح ضمیرم هیچ نقشی جز تو نیست

Em Am
آنچه را میگویم از آیینه ی جانم بپرس

Em Am
آتش عشقت به خاکستر بدل کرد

C Am
آخرم گر نداری باور از دنیای ویرانم بپرس


.. بگو که از غم عشقت

آکورد آرایش غلیظ همایون شجریان

Dبا Gmمن صنما دل دل Cmدل دل و دل و دل دل یک دل دل یک دله Dکن
با Gmمن صنما دل دل Cmدل دل و دل و دل دل یک دل دل یک دله Dکن
گر Gmسر ننهمD# گر Gmسر ننهمD# واCmنگه گله کنD
با من صنما Cmدل دل دل دل و دل و دل دل یک دل دل یک دله Dکن
Dای مطرب دل D#زان نغمه ی خوش Dاین مغز مرا D#پر مشغله کن
Dای مطرب دل D#زان نغمه ی خوش Dاین مغز مرا D#پر مشغله کن

D…..D#…..D…..D#…..D…..D#…..D…..D#
Dسی پاره به کف در چله شدی سی پاره به کف در چله شدی
Gmسی پاره منم D#ترک چله کن Dسی پاره منم Cmترک D#چله کن
D#با من Cmصنما D#دل یک Cmدله کن D#گر سر Cmننهم واD#نگه گلهCm کن
D#با من Cmصنما D#دل یک Cmدله کن D#گر سر Cmننهم واD#نگه گلهCm کن
Dبا Gmمن صنما دل دل Cmدل دل و دل و دل دل یک دل دل یک دله Dکن
گر Gmسر ننهمD# گر Gmسر ننهمD# واCmنگه گله کنD
Dبا Gmمن صنما دل دل Cmدل دل و دل و دل دل یک دل دل یک دله Dکن

آکورد خوب شد ،همایون شجــریان

 

Db Cm

راه امشب می‌برد سویت مرا

Db Cm

می‌کشد در بند گیسویت مرا

Db Cm

گاه لیلا، گاه مجنون می‌کند

Cm Db Cm

گرگ و میش چشم آهویت مرا

Eb Fm Bbm

من تو را بر شانه‌هایم می‌کشم

Db Cm Db

یا تو می‌خوانی به گیسویت مرا

Eb Fm

زخم‌ها زد راه بر جانم ولی

Cm Db Cm Db

زخمِ عشق آورده تا کویت مرا

Cm Fm Bbm

خوب شد دردم دوا شد، خوب شد

Bbm Cm Db Bbm

دل به عشقت، به عشقت مبتلا شد خوب شد

Db Fm Cm

خوب شد دردم دوا شد، خوب شد

Bbm Cm Bbm

دل به عشقت به عشقت مبتلا شد خوب شد